torstai 9. toukokuuta 2013

TREINING LAIFSTAIL 4EVÖÖÖH

Näin viime yönä uskomattoman mehukkaan unen, jossa kirjotin blogiin treeniblogiparodian, enkä voinut vastustaa kiusausta tehdä sitä myös ihan oikeasti.

Moicca! Mä oon Anni V. ja tää on mun treeniblogi! Tänään ajattelin vähän kertoo teille mun treenistä ja ruuasta ja muusta sellasesta, koska teitä varmasti kiinnostaa!
Alotin ihan uskomattoman uuden elämän vappuna. Istuin vappuaattona koskenrannassa ja itkin mun bestikselle sitä, kun mun elämälle ei oo suuntaa enkä kuulu mihinkään, mutta sitten mun ihana besta ehdotti, että liittyisin salille, sitten kuuluisin johonkin. Noh, heti seuraavana päivänä menin ja liityin FFC:lle (Fox Fitness Club) ja se todellakin räjäytti mun tajunnan. Päätinkin, että tähtään ens keväänä kisalavalle.
Palkkasin siis oman PT:n ja otin heti kerrasta 15 vuoden määräaikaisen valmennussopimuksen.

PT suunnitteli mulle just mun tarkotuksiin sopivan treeniohjelman, josta kerronkin nyt lisää. Saliohjelma on siis 20-jakoinen ja se menee näin.
päivä 1. Pohkeet
päivä 2. etureidet
päivä 3. takareidet
päivä 4. peppu
päivä 5. reiden lähentäjät
päivä 6. reiden loitontajat
päivä 7. vatsa
päivä 8. kyljet
päivä 9. alaselkä
päivä 10. yläselkä
päivä 11. rintalihakset
päivä 12. etuolkapäät
päivä 13. takaolkapäät
päivä 14. olkapään kiertäjäkalvosimet
päivä 15. hauikset
päivä 16. ojentajat
päivä 17. forkut
päivä 18. epäkkäät
päivä 19. kämmenen lihakset
päivä 20. lantiopohjan lihakset

Miltä näyttää teidän mielestä? Teen yhdessä treenissä siis noin 9-13 liikettä, mutta en sillain viitti tarkemmin kertoo, koska toi treeniohjelma on just mulle räätälöity ja maksan siitä aika paljon. Oon nyt ehtinyt tekeen jo kahdeksan ekaa treeniä ja tää tuntuu niin mun jutulta, siis ihanan jumissa kaikki paikat. Jakokin tuntuu tosi simppeliltä ja hyvältä, kun en ole aiemmin käynyt salilla (zumbassa vaan!) niin en tosiaankaan olis jaksanut ruveta reenaileen mitään yksijakoista ohjelmaa, ei semmosella mennä kisalavalle!

Niin joo, niistä kisoista voisin myös vähän rupatella. Mun laji on topless fitness! Siinä niinku haetaan kauniita naisellisia muotoja ja lavalla ollaan ilman bikini-yläosaa. Ideana on vähän ollut, että kun kerran isolla rahalla pistetään silikoonirinnat, niin eikö ne myös voisi näkyä! Ja hei, miten mahtavaa, bikineihin menee vähemmän rahaa, kun tarvii olla vaan pikkupöksyt!  Lajihan on ihan uusi Suomessa, lisenssejä IFBB:ltä on tähän mennessä ostettu ainoastaan noin 73 000 kappaletta, että ensi vuonna on vielä varmaan mukavan väljää lavalla, sanoivat siellä lajiliitossa, että pituussarjat tulee ehkä sentin välein. Seuraavana vuonna ehkäpä 5 millin välein, jos laji saavuttaa suurta suosiota! Mä kisaan 169 senttisissä!
Mun PT teki simulaation siitä, miltä näytän kisoissa, jos dieetti menee putkeen. Tää kuva motivoi mua niiiiiiiin paljon! Mun lemppari fitspiration lause onkin: Ronnie Coleman is the new skinny! Laittaisin mielelläni tän hetkisiä kehityskuvia, mutta mun instagrammi on rikki. :((
Joo, siis alotin tosiaan kisadieetin tän viikon alussa ja voin sanoo, että R-A-K-A-S-T-A-N dieettaamista! Melkein jo harmittaa, että tää dieetti loppuu 47 viikon päästä. :(( Valmentaja käski mun tehdä kahdeksan aamuaeroobista viikossa, yleensä juoksen Makkarajärven kuusi kertaa ympäri, siitä tulee sellainen 17 kilometrin lenkki. Voin kertoa, että sen jälkeen on niiiiiin ihana vetää aamupuuroa. Tällä hetkellä laitan puurohiutaleita 30 grammaa, ja oonkin joka aamu iiihan ähkyssä, mutta määrä kuulemma kiristyy tonne 13 gramman tietämille, kun dieetti etenee. Mun tiimikaveri on ihan kateellinen mun isoista puuromääristä, mutta se kisaakin 155 senttisissa!
Ah, just tasan 300 grammaa parsakaalia, noudatan ohjeita grammalleen!
Sitten muuten vähän ruokailusta, mä noudatan Fatfarmin Keisarin uudet ruuat -diieettiä. Siihen kuuluu kahden kuukauden nettivalmennus ja ruokavalio-ohjeet ja hinta oli vaan 200 euroa, mieti kuinka halpa siististä kesäkunnosta! Ja jos nyt haluatte nillittää jotain, että mun lautasella ei muka ole mitään, se on potaskaa, jokainen näkee, että siinä on rasvattomia kananfileitä ja parsakaalia. Dieetin ruuat näkee ja maistaa jokainen, joka on riittävän valmis omistautumaan fitness-elämäntavalle.
Ja painotan vielä, että tää ei ole mikään dieetti vaan elämäntapa, e-lä-män-ta-pa!!! Elän just niinku haluan tai siis niinku mun PT käskee.
Mä niiiiiiin rakastan höyrytettyä parsakaalia ja maustamatonta kanaa! Namnam, maha tuli täyteen! <3
Tykkään kaikista tosi luonnollisista jutuista, aina aamulla vedän puuron kanssa pakuri-voikukka-raakakaakao-rikkaruoho-smoothien ja siitä tulee ihanan raikas olo! En juuri käytä mitään lisäravinteita, mutta mainitsen tässä tärkeimmät: ennen treeniä latausjuomaa, latausjuoman esilatausjuomaa, treenin aikana hörpin vähän lisää buusteria ja palkkariksi vedän Fästin uutta superanabolicexplosionääsblasteria, joka on _mielettömän_ tehokas, yhtään ei ole seuraavana päivänä paikat kipeet! Ja mikä parasta, just huomasin, että siitä on tullut uus maku, nimittäin Karpalolonkero, olinkin totaalisen kyllästynyt suklaan makuiseen!
Lisäksi käytän tietysti aakkosten kaikkia vitamiineja, nappailen green tea -kapseleita ja fat burnereita ja yleensä iltapalaksi syön annoksen juustonaksujen makuista puddingia. Ennen nukkamaanmenoa juon taas superfood-drinkin, koska rakastan kaikkee luonnollista ja yritän pitää ruokavalioni mahdollisimman puhtaana. Ja lisäaineet, niitä välttelen!
Fitness-elämän herkullisia puolia, juustonaksujen makuinen pudding!
Kisalavojen kannalta mulla on kiusallinen ongelma, nimittäin selluliittia poskessa. Mutta mun PT onneksi vinkkas tehokkaan keinon sen nujertamiseen ja se on tietysti Höpöxi! Hoidon aikana pistän pääni 20 minuutiksi höyryävän kuumaan vesisaaviin, ja samalla poljen kuntopyörää. Voin kertoo, että kohta on poskiläskit historiaa!
Uskomaton ero, vai mitä? Tämä kaikki on Höpöxin ansiota!
Mähän en siis ole ainoa, joka meidän taloudessa treenaa kovaa. Mun ihana poikaystävä treenaa kesän sprinthalon -kisoihin. Laji taitaa olla aika monelle tuttu, mutta kertauksen vuoksi kerrottakoon, että kyseessä on siis yhdistelmälaji, jossa uidaan 50 metriä, juostaan 100 metriä ja ajetaan yksi kierros velodromilla tai jollain stadionilla. Tästä voikin päätellä, että L elää tosi kurinalaista elämää ja treenejä on 68 kertaa viikossa. Koska sprinthalonissa matkat on noin lyhyitä, varusteiden vaihdolla on huomattavan suuri merkitys. Siksi L treenaa vähintään kolme tuntia päivässä kenkien vaihtoa. Treenit on tosi raskaita ja yleensä seisonkin harjoitusten ajana vieressä ja pidän vesipulloa ja kannustan vielä nopeampaan kenkien vaihtoon. Tää harrastus vie myös todella paljon rahaa, L tilasi juuri netistä uusinta uutta olevan Tear off -märkäpuvun, joka lähtee ihan salamannopeasti päältä pois, puku maksoi 1200 euroa ja se on tietenkin kertakäyttöinen.
Muutama kuva pk-tason kengänvaihtotreeneistä. Käytössä harjoituskenkälusikka, kisoissa käytetään tietenkin hiilikuituista!

Mitään ei saa jättää sattuman varaan, joku voi olla nopeampi!

Kahden käden kiristys, tällä kiritään ratkaisevia millisekunteja!
Ensi kesän sprinthalon järjestetään Tampereella Ratinassa. Siellä on tosi upeat puitteet, ensin uidaan suvannnossa, sitten juostaan parkkipaikan poikki ja kerran rata ympäri fillarilla. Uskon, että L pärjää upeasti, se osaa varusteiden vaihdon niiiiiin nopeesti, se aina kotonakin harjoittelee riisuutumista, hihih... ;)))
Myös pyörällä on valtava merkitys kisassa, tärkeintä on, että pyörän selkään pääsee nopeasti. L päätyikin Jopoon, koska sen päälle on niin nopea hypätä! Ostettiin Prismasta turkoosi Jopo, nyt sitä täytyy enää vähän viritellä, laittaa juomapullotelineet rungon sisään ja sellaista pientä, kaikkea ei voi vielä paljastaa!

Nyt te kaikki varmaan mietitte, millä me maksetaan tää kaikki. Mäkin mietin tosi pitkään, että onko mulla ikinä varaa palkata PT:tä, mutta sitten vaan ajattelin, että asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen. Lainaa en saa, kun on sen verran tota pikavippiä tullut otettua, mutta sitten lueskelin Pakkikselta, että moni suomalainen bodari pärjää ihan hyvin yhdelläkin munuaisella, joten miksen minäkin? Niinpä myin toisen (tai oikeastaan puolitoista) munuaisen aasialaiselle herrasmiehelle ja sillä maksan vuosivalmennuksen. PT:kin kehui ideaa, kuulemma kaikki paino mitä saadaan kisoihin mennessä pois, on plussaa! Lisäksi ajattelin keskeyttää maisterivaiheessa olevat oikeustieteen opinnot, koska aattelin, että menen PT-koulutukseen. Sitten kun mäkin olen personal trainer, rahaa sataa ovista ja ikkunoista, kun valmennan muita kisakuntoon!

Mä olen niiiiiiin iloinen tästä uudesta elämäntavasta ja oon niiiiiiin täynnä energiaa koko ajan. Uskon, että tää elämäntavan muutos pitää, enkä koskaan enää syö karkkia tai käytä alkoholia, koska ei mun tee edes mieli mitään, koska rakastan veteen dipattua parsakaalia niin älyttömästi. I love my fitness-lifestyle! <3

Jos luulit tunnistavasi juuri oman blogisi tästä, se on hyvin mahdollista, ellei jopa todennäköistä. Kivaa helatorstain jatkoa!

162 kommenttia:

  1. Oot inspiraatio! Mä niin näen jo sut säteilemässä topless fitness-lavalla, mä tuun sitten kannustaan, otan vaan omat herkkuparsat punnittuina pakasterasiaan mukaan!

    Ja niin fiksua, ettet paljasta sitä sun treeniohjelmaas, jokuhan vois vaikka nyysiä sen! Ja kun sulla on tosiaan ne just sun henkilökohtaiset special-lihakset, joita treenataan tarkkaan valituilla special-liikkeillä, eihän siitä ois kenellekään muulle ees mitään hyötyä!

    (ahihih, parhautta :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa! Tiesin, että saan mun unelmille tukee täältä rakastavasta blogiyhteisöstä!
      Hyvä kun ymmärrät (vaikka salaa haluaisit saman ohjelman ku mulla), en hei tod. haluu, että joku rupee matkiin mun lantiopohjan lihasten supersarjaa, mä aion olla lavalla loistavin, enkä halua mitään matkijoita!

      Poista
  2. Ihan mahtava kirjoitus, Anni. Oot käynyt läpi niiiiiin ison muutoksen. Saat olla ylpee itestäs! Ja ymmärrän, ettet halua jakaa PT:n tekemää treeniohjelmaa. Se on kuitenkin sulle personoitu, joten se ei voi toimia kellään muulla! Tsemppiä treeneihin, sä niin voitat ne Topless Fitness -kisat! Muista laittaa kehityskuvia matkan varrelta! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mut siis oikeesti, ihan mahtava idea ja mahtava postaus. Nauroin vedet silmissä täällä! :'D

      Ps. hyvä, että mainitsit jo heti alussa et tää on parodia. Vois vielä ilkeät anot tulla kommentoimaan, kuinka sulla ei oo elämää ja kuinka elämästä pitäis osata nauttia ;D

      Poista
    2. Kiitti Marika, tuuthan säkin sitten kannustaan mua kisalavan reunalle, tietty toplessina?;) Aattelin, et pistän kehityskuvia kerran päivässä, niin ei tuu sillai niinku kehitykselle sokeeks!

      Vaikka Rahkaäijä aka L repes vähän väliä hirveeseen nauruun tätä lukiessaan, vähän pelkäsin, ettei muille avaudu, mutta ilmeisesti avautui ihan hyvin. :D

      Poista
    3. Hahahah, toki tulen :D Ja hyvin kyllä avautui tämä juttu :D

      Ps. Sait taas haasteen. Ohjeet löytyy blogistani ;)

      Poista
  3. I salute you! Ja hei niin tuun kans kattoon ku kisaat. Voin vaiks ommella paljettei sun treenipaitaan jos vaan saan. Ja liimata vaiks jotain strasseja!

    Mäkin oon karkin sijaan siirtyny ihan vaan käpyihin, ja ne on ihan parasta! Ei tee mieli enää karkkii niinku yhtää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voit vaikka koristella mun kisapikkupöksyt, että ne olis lavan säkenöivimmät!
      Jos sulla on joskus kerran vuosisadassa herkkupäivä, kannattaa testata käpyjen dippausta Pepsi Maxiin, nam!

      Poista
    2. Oon ny dippailu vaan vissyyn, ku aattelin et mun lisäainevälttely ei salli pepsii. Tuliki mielee et pitää käydä ottaa buusterit ja sillai et voi nukkuu koht tosi tehokkaasti!

      Poista
    3. Joo, oot kyl oikeessa, Pepsissä on kaikkii inhottavii lisäaineita, jotka varmaan aiheuttaa vielä kataboliaakin. Mäkin otan aina nightanabolicexplosionia ennen ku meen nukkuu! <3

      Poista
  4. :''D Kiitos. Meinasin nyt sit työpaikan taukohuonesesaa tukehtua mun puddingiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! Mutta kai söit edes juustonaksu-puddingia??;)

      Poista
    2. Tarvii seuraavaa puddingia tuunata itse! ;-) Mutta todella hauska postaus (taas) :-D

      Poista
  5. Muista sit tosiaan mittoja laittaa päivittäin, tahdotaan tietenkin nähdä sun muutosta. Ite oon vasta nostamassa opintolainaa pt:tä varten mut onneks mun poikkis nostaa penkistä satasen niin oon sit sen opeilla menny. Mä voin tulla levittämään tota Tikkurilan Jokeri nr 69 sutimassa sit suhun siel kisois!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mittoja, kehityskuvia, fiiliksiä ja PT:n kommentteja tulossa kaks kertaa päivässä!
      Hei mahtavaa, nyt on kisaväritkin kunnossa! Ja mitä tohon opintolainaan tulee, kannattaa melkein pankissa valehdella ostavansa asunnon, niin saa paremmin lainaa!

      Poista
  6. Tää on kyllä huikee postaus! Aivan loistavaa Anni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehehe, kiitos! Kannattais sunkin kokeilla tota sprinthalonia, voisit olla aika hyvä siinä!

      Poista
  7. :D :D :D ei muuta sanottavaa. Kiitos tästä :D

    VastaaPoista
  8. Jos saan suoraan sanoa, niin ei susta kyllä mihinkään kilpalavoille ole. Jo tosta pelkästä simulaatiokuvasta näkee, että sitä selluliittiä löytyy muualtakin kuin poskista. Tollasilla ylimääräisillä läskimakkaroilla mitä sullakin mitä ilmeisimmin on kertynyt ei pärjää topless sarjassa edes castingeihin asti vaikka ottaisi Ö-kupin silikonit.

    Lisäksi mun täytyy kyllä ikäväkseni sanoa, että näitä sun juttuja lukiessa tulee pakostakin mieleen, että yritätkö kätkeä jotakin syviä mielenterveyshäiriöitä ton yltöpositiivisuuden taakse... Tekstistäsi paistaa läpi, ettet ole sinut itsesi kanssa ja kannattaisikin miettiä, tarvitsisitko treeniblogituttavuuksien sijasta ihan oikeita kavereita tai terapeuttia. Mielestäni on sairasta että sinä ja ilmeisesti myös poikaystäväsi omistatte koko elämänne treenaamiseen. Uskon myös että aikeesi keskeyttää oikeustieteen opinnot johtuvat oikeasti kyvyttömyydestäsi selvitä opinnoista ja haluat siksi PT-koulutuksen jonka kaikki pääsevät rahalla läpi.

    En kirjoita tätä kommenttia pahaa tarkoittaen, olen vain surullinen puolestasi.

    T: Anonyymi isolla A:lla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi, mutta ihan kuule rivien välistä pystyn lukemaan, että olet vain kateellinen, ka-teel-li-nen! Simulaatiokuvahan on ihan puhtaasti suuntaa antava, korkeet rasvat ym, mutta voin vetästä vaikka millasen kunnon tässä vielä nih! Ja tissejä nyt saa aina isonnettua, se ei ole mikään ongelma. Rahaa kato riittää, onhan mulla vielä toinenkin munuainen millä mällätä!
      Aikamoista psykiatrisettiä heität, mutta mun jakautuneet persoonat ei sulle kuulu millään tavalla nih! Ja jos haluanki jatkaa oikis-opintoja, neuroottinen persoona voi opiskella sitä ja vaikka se narsistinen PT-koulussa, aika näppärää! Ja mulla ja mun poikkiksella menee ihan hyvin, vaikka en puhukaan yksityisasioista täällä blogissa, nih!

      Ja en kuule enää aio tommosia kateellisia anonyymeja sietää, saat bännit mun blogiin, nih!

      (:D)

      Poista
    2. Nyt tulee eri anonyymi huutelee!!
      Oon jotenkin laiska lukeen tätä blogia vaikka se melkein kuuluis mun velvollisuuksiin. joten repäsin ja päätin että nyt luen sen hulvattoman kirjotuksen jota en ajallaan jaksanut ruveta tuskaileen. Aluksi hyvin hämmentävä, varsinkin tämmötteelle käpyaivolle. Mutta loppujen lopuksi hyvin hulvattoman höpsö postaus. Tämän kirjoituksen kruunasi tämä helvetin hyvä kommentti!!!! XDDDD ei jumalauta :D:DD:D kuulin tänne asti kun sun selkäranka meni moneen osaan tän kommentin kirjoittajan vuoksi. Kiitos tästä rahkamuija, sekä Anonyymi pienellä pippelillä! Näitä lisää!!:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Poista
    3. Hahaha, joku höpsö fitnesskisa-hörhö tullut purnaamaan. Ei mikään ihme, että vituttaa kun on laittanut kaikki rahat johonkin Bulibulin ja jutan valmennuskursseihin.

      Blogi on aivan loistava. Itse olen totaalisen täynnä noita fitnesskisaajien blogeja, mistä on huumori kaukana.

      p.s. onko kukaan fitnesskisaan pyrkinyt epäonnistunut? Itse en ole törmännyt näihin tapauksiin, joten siitä voi päätellä että kaikki pystyy treenata itsensä kisoihin!

      Poista
    4. Kiitos! Mulle tulee nyt kauheet paineet, kun en mää aina näin hauskaa oo. :D

      Eihän kukaan nyt epäonnistumisista viitti raportoida!

      Poista
  9. HAHAHAHHAAAAA! Täydellisistä täydellisin treenipostausparodia, siis niin I-H-A-N-A-A! Illan vatsaslihasreeni tehty :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siiiis mah-ta-vaa, että joku ymmärtää hyvän päälle!;) Kiitti!

      Poista
  10. Hei onkohan toi sun PT ihan ammattitaitoinen tapaus..? Ku mun silmään näyttäs vähän siltä, et sul ois ihan liian vähän reidenlähentäjää tos treenijaos. Ja oon kuitenkin käyny jo ainakin kaks kertaa salilla ja nähny PT:n telkkaris (kerran), niin mun mielestä sun kantsis ennemmin kuunnella mua! Ettei nyt vaan menis rahat hukkaan? Niin ja toinen juttu, joka kiinnitti mun huomion: siis vasta ens keväänä kisoihin?! Miksei jo parin kuukauden päästä?? Ehkä sun kannattas tulla mun valmennettavaks. Mun taksa ei maksa kuin about toisen käden (oikean). Ainii ja tärkein kysymys: mistä saa juustonaksun makuista puddinkii? :D

    Hahaa, ihan paras postaus! :'DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apuaa, meinaakko oikeesti niin?? Kun mä en silleen paljon tiedä salitreenistä, ku oon nyt 9 pv treenannu. Mutta mullon kato toi 15 v. määräaikanen soppari ja sen lopettamisesta tulee 100000000 e sakot.:( Mut voit ruveta mun sala-PT:ks!
      Meidän lähi-Prismasta tota puddinkii ostin, Jutta G. myi!

      Poista
  11. Täällä eräs Juha ei meinaa pysyä keittiön tuolissa kun sitä naurattaa niin paljon tää sun postaus. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa varmaan istua sellasella tuolilla, missä on käsi- ja selkänojat niin ei tipahda niin helposti. :DD

      Poista
  12. =D =D =D
    Ei mulla muuta, kiitos nauruista!

    VastaaPoista
  13. Hei, mä nyt ihan innostuin tästä postauksesta ja tuut aivan varmasti menestymään lavoilla, oot kyl niin kova motivaattori ja inspiraation lähde monelle nuorelle tytölle. Siispä olen päättänyt, että minun kauneudenhoitoalan yritykseni tarjoaa sulle kisabiksut, uudet rinnat, huulet, ripset ja kynnet! Muistathan mainostaa meitä mahdollisimman usein blogissasi niin mahdollisimman moni uusi tyttö haluaa uudet huulet ja rinnat meidän yritykseltä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äääh, ihanaa jos siis voin motivoida kaikkii! Ihana tarjous, voin vaikka pistää teijän mainoksen jättimäisenä tohon banneriin!! Ei teiltä munuaisia sais?:)

      Poista
  14. Tähän ei pysty kommentoimaan mitään, koska tää oli vaan paras parodia ikinä! :D :D KIITOS päivän nauruista! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tässä onkin pahinta, kun en enää koskaan voi keksiä mitään näin hauskaa.:D Kiitos ja ole hyvä!

      Poista
  15. Paras koskaan lukemani postaus fitnessblogissa. Sanallistit fitnessblogimaailmasta kaiken, jota kohtaan olen tuntenut epämääräistä ärtymystä ja kasvavaa inhoa. Ja kyllä, luen fitnesssupalifestylebikinilavalleblogeja vaikka ärsyttää (tai ehkä juuri siksi). Päivän pelastus, kiitos! :) Nyt enemmän naurattaa kuin suututtaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Mää en mitään noista fitness- ja kisahommista oikeasti tiedä, mutta ilmeisesti täälläkin on tullut luettua niitä niin paljon, että tulee jo uniin. :D

      Poista
  16. Onks sul muuten sponssei?? Kait sul on kun lisä ravinteit ja vaatteit ja kauneuden hoitoo kuuluu nii paljon tohon lajiin<33

    Voisitsä esitellä sun sponssi vaatteit vaik omas postaukses? Ois sika hienoa nähä esmes millasii haalareit (pinkki toppa talveks), farkkui (vitusti blingii ja kulutuksii), treenifarkkui (siis jumppahousut joissa farkkujen kuva koska ei sun mahti berberi mahu tavallisii<3) ja treenitoppei (tai tarviiks topless kilpailijat) ja sali mikro shortsei sä käytät????

    Ja muutki apu välineet tarvii oman postauksen. Esmes käytätsä vyötä (ettei vyötärö turpoo kun tekee vaik pohkeit) tai nahka rukkasii (ettei kisa kynnet kärsi)salil?

    Oot ihana ja rakas ja täydellinen ja maailman kaunein<3 sä tuut niin voittaan<33333

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihanii postausehdotuksii!<3 Toteutan kaikki, viis kertaa! Mä treenaan yleensä ihan toplessina et hommasta tulee mahd. luontevaa sit lavalla, yleensä kaikki kyylää aika pahasti, mutta kyyläähään ne sittenki ku oon laval! Joo, vyötä käytän ihan kotonaki ku siivoon, koska en tod haluu mitään läskimahaa, ei näyttäis kivalta lavalla... Ja mullon oikeestaan salilla aina sellanen apupoika joka tekee liikkeet mun puolesta, ettei kynnet katkee!!
      Kiitti kulta, ihanaa ku tuet mua! <3333

      Poista
  17. Vastaukset
    1. Sää kans, unohda kaikki Joroiset ja semmoset ja ala reenaan jo kengänvaihtoo! ;D

      Poista
  18. Sanaton. Riemukas aloitus perjantaiaamulle! :D :D

    VastaaPoista
  19. Ei pahal, mut sun tissit vähä roikkuu tos ekas kuvas... Ois kannattanu varmaa kyl Suomes operoida...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mitä sää niinku vihjaat?? Se thaimaalainen lääkäri oli ihan pätevä, oli kuule Oxfordin todistukset seinällä ja kaikkee! Ja jos meinaat noita pitkiä nännejä, niin niitä saa aina lyhennettyä!!

      Poista
  20. Mä kyl kilpailen tattoo fitness-sarjassa tosin, halusin vaan antaa pari vinkkii ku aloitin treenin tos puol vuotta sitte ja kävin ihan vaan parissasadassa kisassa myös tos topless-sarjassa ja mun mahtimeijerit laitto yks suomalainen P. Uoskari. Mut ei sekään välttämättä voi tollasille jauhosäkeille mitään tehdä :/ Kantsii sunki harkita tattoo fitnessiä, saisit jotkut push-upit noiden peitoksi... Onneks sul on muu puoli kunnossa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis hei millanen toi tattoo fitness on? Onks se niinku sellanen, et kellä on siisteimmät tribaalit ja piikkilangat haban ympärillä?? Mut jos sullon kerran noin paljon kisakokemusta niin voitko pliiis tulla mun mentaalivalmentajaks?? Ku sellanenki kuulemma pitäis olla! Soitan heti huomenna tolle Pertti Uoskarille!

      Poista
  21. VOI ISIKISSIN PISSI !!!
    Nyt kun mä vihdoin pääsen täältä lattialta hekottamasta takaisin näppäimien ääreen, niin on pakko todeta että Rahkamuija (Queen of rahka) tyhjensi pajatson totaalisesti tällä postauksella.
    Sain joku aika sitten vihiä Rahkiksen blogista, enkä sekuntiakaan ole katunut lukiessani tätä aikamme blogien prinsessa Leiaa, KEEP ON ROCKING HONEY !!!
    Oot muuten mulle velkaa ämpärillisen kyynelkanavanestettä ja parketin hiomisen, koska nauraa räkätin silmät vettä niagaran lailla valuen lattialla...
    Mä niin haluun fanikuvaan Rahkamuijan kanssa (toplesina treenin jälkeen...)
    Anyways, HYWÄÄ KESÄÄ kaikille Rahkisdiggareille (ja meitähän on paljon)!!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, nyt oli kyllä semmosta hehkutusta, että Rahkiskin meni melkein mykäksi! :D Velkoja ei oo tapana maksella ja fanikuvatkin on vasta painossa, mutta pysy ihmeessä kyydissä jatkossakin. Hauskaa kesää sullekin!

      Poista
  22. Aah, oot mun uus idoli! <3 Mut hei, voisix millää vinkata mulle kuka sun pt on, koska mäkin haluisin hirveesti noihin kisoihin!! Vaik en tietty sua voittais koska oot vaan niin ihQ <3 Kuulosta niin täydelliselle sun suunnitelmassas kaikki!! Ja jos joskus kyllästyt veteen dipattuun parsakaaliin, niin kuulin hei et sellerin syöminen kuluttaa enemmän kaloreita kun mitä siin on!! Et niiku voit tehä eimerkix pirtelön johon laitat 10cm pätkän selleriä ja sit litran vettä, se pitää tosi hyvin nälkää ja on meiän fitnessmimmmien mielestä tietty superherkkua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voin ehkä ihan tälleen meidän kesken kertoo mun PT:n sullekin, jos lupaat ettet kerro kellekään, se on toi K.Oijari Turusta ja se on tosi komee, melkein ku ne Hunksin miehet. <33 Siis eikä, onks sellerissä niinku miinuskaloreita?? Tota ei kerrottu kalorilaskurissa! Pakko koittaa heti huomenna, mulla onkin herkkupäivä! <33

      Poista
  23. Kiitos, työkaverit pitää mua nyt sekopäänä, joka puree väkisin huuliaan yhteen ja hytkyy naama punaisena näytön takana. Työjutut esillä tietenkin ;)

    Ahahahah, aivan loistava!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Työkaverit vaan luulee, että naurat työjuttujen kirjotusvirheille. ;)

      Poista
  24. Päivä 1: Pohkeet. Nyt on asiat tärkeysjärjestyksessä!

    Tulen seuraamaan tarkasti taivaltasi kohti kisalavoja. Yhteen ääneen: Yes we can!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No pohkeiden pitää olla isot lavalla, ne ei saa jäädä ryntäiden varjoon!
      Mahtavaa, kun uskon muhun, muistan nää sanat aina!

      Poista
  25. :D tää on niin totta (itsekin syyllistynyt tähän) ja siksi kyllä naurattaa kuinka oikeessa oot :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai onko keisarin uudet ruuat -dieetti ollu sielläkin käytössä?;) Aika överiksihän toi on vedetty, mutta saattaa sisältää totuuden siemenen jossakin välissä. :D

      Poista
  26. HAHA, hyvät naurut! ;-)

    Osaat hyvin vääntää ironiaa nykyisestä fitness-hömpötyksestä, just tällasta lisää. Ja totuuden siementä kyllä tekstistä löyty! Kyllähän tää sali-trendi on vähä överiks menny.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Näinhän se vähän on, mutta onneks suurimmalla osalla pysyy homma hyvin hanskassa. :)

      Poista
  27. Suoraan kopioitu Anna mun treenaa blogista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan näin meidän kahden kesken voin paljastaa, että tällä on hyvin vähän ellei ollenkaan yhtymäkohtia yksittäisen blogien kanssa ja se koskee myös Annan blogia, jota et ole ilmeisesti juurikaan lukenut.

      Poista
  28. Mahtavaa settiä. Sun pitäis ryhtyä koomikoks, ni saat lisää rahaa, jolla saat jatkettua personal trainerisi valmennussopimusta vielä 15 vuotta lisää! ;D

    Onhan tämä kuntosali- ja fitness -intoilu kasvanut aika lyhyessä ajassa aika huimasti. Onhan se toisaalta hyvä juttu, ettei sairaalloista laihuutta enää ihannoida, vaan halutaan lisää muskelia. Ja on hienoa, että ihmiset alkavat pitää huolta itsestään liikunnalla ja terveellisen ruokavalion avulla. Mutta sitä lisäravinnehifistelyä en kyllä ihan ymmärrä. Jos syö monipuolisesti ja pitää ravintoaineiden saannin oikeanlaisena, niin varmasti saadaan tuloksia. Tuskin kenelläkään lihas kasvaa pelkkiä palautusjauhoja, proteiini-mämmejä ym. mättämällä. Ite treenailen pääasiassa saadakseni lisää lihasmassaa (ja varsinkin syömishäiriön syömät lihakset takas)ja muotoa kroppaan ja tietysti voi sitten syödäkin enemmän, kunnon ruokaa tosin, eikä mitään kermaleivoksia ja pizzaa. Ja käytän Fastin RECO2-palautusjuomaa, mutta siihen se lisäravinnetouhu sitten jääkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, siis en mä silleen viitti olla hauska, ettei mun lavauskottavuus mee.;D

      Näinhän se on ja kaikilla ilmiöillä on omat lieveilmiönsä. En nyt sinänsä ota kantaa kenenkään syömisiin tai siihen, että mikä olis absoluuttisen oikein ruokarintamalla, mutta mun mielestä tosiaan kannattaa pistää se perusruokavalio kuntoon ennen näitä erinäisiä lisäproteiinimömmöjä. Niinku sanoit, jo ihan monipuolisella ravinnolla pääsee pitkälle!

      Poista
  29. Päivän piristys, mahtava! :DDD

    VastaaPoista
  30. Tää oli ehdottomasti yks hauskimmista lukemistani blogimerkinnöistä! Jatka samaan malliin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! En tiedä pystynkö enää ikinä yhtä päräyttävään suoritukseen. :D

      Poista
  31. Ahahahahaaa loistavaa! :D

    VastaaPoista
  32. Mä luin tämän varmaan sadannen kerran läpi. Aivan loistava. Joka lukukerta vähän kolahtaa omat tekemiset vaikka en tunnustakaan kuuluvani täysin tämän kirjotuksen "kohderyhmään". ;)

    Höpöxi.. ei h..tti! :)) Aivan paras!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa, että tästä repii riemua useammankin kerran! Eiks se niin mee, että itelle nauraa aina parhaiten?;)
      Höpöxin keksi Rahkaäijä, kieltämättä nerokas oivallus! :D

      Poista
  33. No nyt on kyllä asiallinen treeniohjelma löytyny ja homma muutenkin enemmän kuin hallussa. Loistavaa, lisää tällaisia!!! :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kannattaa koittaa, sopii siis kelle vaan!;D
      Kiitos, jatko-osaa kehitellessä!

      Poista
  34. En ole ikinä lukenut näin hauskaa postausta. Oli pakko tulla olkkariin lukemaan teksti loppuun, kun nauroin ääneen makkarissa - raukka mieheni yrittää nukkua, koska menee jo kuudeksi töihin. Loistavaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihihih, voi miesparkaa, kun joutuu sijaiskärsijäksi mun älynväläyksistä.:D Ja kiva, kun jaksoit lukea1

      Poista
  35. Jossain oli linkattu tää postaus, ja että mä nauroin!! :D IHAN PARAS! Kiitos tästä.

    Jäin vain pohtimaan, että kuinka hyvää karpalolonkeropalkkari olisi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä ja kiva, kun luit!:)
      Massillahan on ihan kaiken makusta heraa ja palkkaria tarjolla, että vois niitä pyytää jos ottaisivat uuden maun valikoimiinsa. :D

      Poista
  36. SÄ OOT MIELETÖN!! :DDD mun yövuoro meni ihan hervottomaks ku luin tän ja meinasin tukehtua mun huutonauruun! kiiiiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KIITOS!!:)) ei sitten ainakaan uni päässyt yllättämään yövuorossa. :D

      Poista
  37. Ei oo todellista!!! Tai siis on todellista... valitettavan todellista :D
    Ihanaa, että joku osaa pukea sanoiks ja kuviks kaiken sen mitä oman pään sisällä on jo pitkään liikkunut tästä touhusta!!
    Oot mahtava!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti ei ihan tässä mittakaavassa kellekään todellista. :D
      Ihanaa, kiitos Jonna!

      Poista
  38. Amen. Täydellistä. Jatkakaa. (ei riitä muita sanoja, tämän löytäminen oli loistava piristys päivääni!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Tänään tän on ilmeisesti löytänyt muutama muukin. :D

      Poista
  39. Hahahah :D
    Aamun naurut :D
    Ihan en omaa blogia tästä tunnistanut mutta n. 90% muista fitness blogeista.

    Laura

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, ei tässä mistään blogista mitään vaikutteita olla otettu... ;) (eipä!)
      Hauskaa päivää sulle Laura!

      Poista
  40. Kiitos tästä! :D

    VastaaPoista
  41. Ensinnäki, missä on kuvat sun hanurista? Sä et voi olla uskottava fitnessmuija, kun ei oo ainootakaan revittelykuvaa tässä postauksessa. Kannattaa ehdottomasti ruveta filmaamaan takakonttii, ilman niitä kuvii et voi menestyy!
    Tosi hyvä hei et sullo pysyny järki päässä ja positiivinen mieli!11!!11! Ja jos sust välil niiq tuntuu, että vihaat ittees ja näytät ihan saatanan läskiltä, ni se on ihan normaalii ja sillo kannattaa vähentää parsa 150 grammaan, ettet ala kerää nestettä. Se ois ihan kauheet.
    Monikaa ei ymmärrä et tää laji vaatii ihan hirveest ja miten ihanaa on syyä kanaa ja huoneenlämpöstä raejuustoo joka päivä. Täytyy oikeesti tahtoa olla topless niiq joka päivä! Must sun kannattais lopettaa yläosien käyttö kokonaan. Pyllistelet vaa kameralle ni oot kyl tosi tikis lavoilla ens kesän tiistaina!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kato en mä nyt viitti mun pepusta kuvia laittaa, kaikkihan näkis ne!!!!! Oon kato vaan aatellu että persekone salilla riittää, mut hyvä ku kerroit et kuviakin täytyy ottaa!1!1!
      On mul kyl tosi vaikeita hetkii, mut sit katon aina mun motivaatiokuvii ja jaksan syödä 11 annosta parsaa joka päivä!
      Joo oot siis niin oikees, tää vaatii tosi paljon luonnetta ja tahtoo ja sakrifaissii ja hikee ja testoo, mut todistan et multahan sitä löytyy!!!!

      Poista
  42. HAHAHHAHA huutonaurua! Aivan upea.

    x Steffi

    VastaaPoista
  43. Hei pliiiiis voitko jakaa ton parsa-reseptin!?!?!?!?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sori, mut oon kato maksanu aika paljon tästä ruokavaliosta mun valkulle, niin en sillee viittis levittellä sitä, varmaan ymmärrät. <3333

      Poista
  44. Kyllä kolahti. Ei hirveästi koulussa tykänneet kun kikatin menemään. :D Jotain totuutta löytyy kyllä omaankin elämään, eiköhän se tästä edespäin ainakin enemmän naurata kun lykkää kanaa vaa'alle :D Hhaha. Upee kirjotus, jakoon meni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei pieni kikatus maailmaa kaada. ;) mä veikkaan, että jokainen harrastaja löytää jotain tuttua, mutta itelle nauraminen tekee vaan hyvää! Kiitti!

      Poista
  45. Voi luoja!!! XD Tää on ihan huippu!!! Kiitos tästä, sai todellakin viikon parhaat naurut!

    VastaaPoista
  46. ekaa kertaa täälä, ja luin tän jutun... katoin tota treeniohjelmaa.... kesti kyl tovi et tajusin et jaahas =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehhehe, onneks mulla on vähän simppelimpi reeniohjelma. :D

      Poista
  47. Aivan PARHAUTTA :)

    VastaaPoista
  48. Osu ja uppos! Kiitos nauruista! :D

    VastaaPoista
  49. Hahahaha loistava! :'D Ei tätä nauramista pysyt edes lopettamaan! :') Pitäis varmaan itsekin siirtyä tuohon toplessfitness juttuun- Hei sähän voi sitten valmentaa vaikka mua siihen kun oot lopettanu ton oikkiksen ja kouluttautuntu PT:ksi? ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Joo siis toi mun PT-kirjekurssi on kohta suoritettu, niin sit alan valmentaan, mutta koska oon truuammattilainen, halpaa se ei oo!!! ;)

      Poista
  50. Loistava! Nauroin vedet silmissä :D

    VastaaPoista
  51. Voi voi onneksi olin yksin kotona tätä tätä lukiessani.. Julkisella paikalla olisivat voineet ihmetellä että mikäs tolle nyt tuli. :D Mä kans tykästyin tohon treeniohjelmaan, vois ottaa mallii omiin treeneihin. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Testaa kuule ihmeessä vaikka yks kierros ja kerro miten toimi. :D Ei sitä tiedä kuinka hyvä se olis. ;)

      Poista
  52. Ahahhahhaaa!! :D Mahtava kirjoitus!!

    VastaaPoista
  53. Mahtavaa!!! Laita syksyn tärpit tänne..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Käy lukeen toi jatko-osa, päähenkilöllä on ihan muut kuviot jo mielessä. ;)

      Poista
  54. Kiitos päivän nauruista! :D

    VastaaPoista
  55. Voi hyvää päivää mä tipahdin just tuolilta!! :D oon nähnyt Niiiiinmonta just tällaista blogia ja kaikissa nuo samat jutut. Tuo karpalolonkeron makuinen protsku oikeesti hajotti mut täysin :'''D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kauhee, ei kai vaan sattunu?;D Heh, kuten sanottu, vaikutteita ei myönnetä! Karpalolonkero on niin hyvää, että mää ainakin ostaisin sellasta palkkaria heti. :D

      Poista
  56. Siis M-I-E-L-E-T-Ö-N-T-Ä!!!! Löysin nyt oman lajini, missä on ollut SPRINTHALON tähän asti????? Niin käyn nyt treenaan tota kengänvaihtoa, jumankauta vedän ainakin sen kolme timmaa pvässä, vkonlopulla pidempää settii vaihtelevissa ympäristöissä ja eri asennoissa. Mä voisin niin laittaa progekuvia just täst kengänvaihdosta, teippaan just sekkaria ranteeseen, venaa täst lähtee eka.. Wuhuuuuuu!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis panosta siihen kengänvaihtoon, se ratkaisee pelin aina! Kannattaa myös tehdä sitä jossain yleisön edessä ettei tuu sillee tositilanteessa paniikkii! Toi mun poiggis voi myös alkaa valmentaan sua, jos haluut!! Se on nykyään pro-sprinthalonisti!

      Poista
  57. Voi ei!! Ootpa huippu!!!!

    VastaaPoista
  58. Huh. Ihan uskomatonta :D Tähän on hyvä lopetella tän päivän bloggaukset, ihan huippu! :D

    VastaaPoista
  59. Hahaaa! Ihan päällikkö blogi! Oon niin itekki miettiny että voi ihana noita fitnessfitnessfitnessjuttuja ja blogeja! :-) jatka! :-D:-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehheheh, oon aina halunnut, että mun blogi on päällikkö. :DD Kiitti!

      Poista
  60. Tää oli aivan loistavaa viihdettä, kiitos! Tästä puuttuu ainoastaan se salin pukkarissa treenin jälkeen otettu instagram-peilikuva jossa posetetaan peppu pystyssä ja sheikkeri kädessä ja näytetään tosi sporttiselta. Unohtamatta niitä #workout#fitgirls#butt#buttworkout#fit4life-tageja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olepa hyvä! Instagram-kuvat olis kyllä ihan selkeesti kuulunu tähän, olis ollu niin herkkua keksiä noita hashtageja. :D

      Poista
  61. KIITOS!!!!! Sain tästä ihan hurjaa inspistä! Kelpaa kyllä lähteä tuossa illalla salille. Voisin tänään treenata vähän noita kämmeniä, kun en oo pariin päivään treenannu niin ne näyttää niin kauheen surullisilta ja surkastuneilta :////////

    Nyt pitää lopettaa et ehin syömään ku on tää Hulk-kausi menossa. Onneks kohta pääsee taas dieettaamaan!

    TSEMPPIÄ PUMPPI PUMPPI JAKSAA JAKSAA

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että voin tällä motivoida jonkun kämmenreeniä! Muista sit kans reenata toi peukalon iso lihas!
      Mullon kans hulkkaus menossa, aina aamusin muutun vihreeks ja käyn syömässä viereisen päiväkodin pihasta muutaman muksun, että jaksaa aamupalaan asti.

      NOU PEIN, NOU KEIN!!!!!

      Poista
  62. Tää tuli facebookissa vastaan ja kiitän illan nauruista :D

    VastaaPoista
  63. Ihana kirjoitus :-D aivan loistava suorastaan!

    VastaaPoista
  64. Emmää kestä :D :D toi Jopo -juttu oli ehkä kaikkein loistavin. Välineurheilu on kaiken aa ja oo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kamoon hei, kyllä pitää olla välineet kunnossa jos meinaan pärjätä urheilun raadollisessa maailmassa. :D

      Poista
  65. Mahtava kirjoitus! Tuli pitkästä aikaa naurettua yksin ääneen.

    VastaaPoista
  66. Kiitos nauruista! Munuaismyynti oli piste iin päälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! Toivottavasti kukaan ei ole ottanut vinkkiä todesta. ;)

      Poista
  67. tulin olohuoneeseen selaamaan blogeja ja ukko jäi makkariin. Löysin tieni tänne ja repesin tätä lukiessani, hirnuin, hihitin ja nauroin niin, että vedet valuivat silmistä! Ukko tuli olkkarin ovelle ja kysyi, että onko sulla isopyörä heilahtanut? Hahhaaa, en kyennyt vastaamaan sille hirnumiseltani. Huippu päivän aloitus. Kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahhah, varmaan ukko jo ehti huolestua pahemman kerran. :D Kiitti paljon!

      Poista
  68. Älä ota paineita, et oo tosiaan niin hauska. Hymähdin ehkä kerran tolle Höpöxille. Mut hyvähän se jos mielisteleviä faneja nauratti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä huoli, en ota paineita! En ookaan tajunnu, että mulla on niin monta "mielistelevää fania". :D

      Poista
  69. Kiitos tästä :D herkkänahkaisimpiin osuu ja uppoaa niin että sattuu... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta se on vaan positiivista, jos vähän pystyy nauraan itelleen. :D

      Poista
  70. Moi!! pidä lippu korkeel iha mahtavaa että oot löytäny treenistä itelles elämäntavan! ite treenaan pantless fitness kisoihin viroon joissa ollaan siis pillu paljaana, aattelin et ois mun juttu ku ei noit silareit viel oo. tsemppiä kaikille meille treenareille! ja parsakaali<3

    VastaaPoista
  71. Mäkin tulin kurkkimaan sun blogia, enkä kadu :D :D

    VastaaPoista