keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

Kusitiistain parhaat

Aurinkoista aamua! Sappeessa on tiistaisin niin sanottu kusitiistai (oikeesti kyseessä on kymppitiistai, mutta Rahkaäijän lapsuudessa laskettelupiireissä päivä tunnettiin kusi- tai ambulanssitiistaina aloittelijoiden paljouden vuoksi. Silloin joskus se kylläkin oli 10 mk/tunti), jolloin mäkeen pääsee kolmeksi tunniksi kympillä. Koska mulla ja Rahkaäijällä oli eilen juuri sopivasti puolikas vapaapäivä, lähdettiin ajamaan kus.. eikun siis kymppitiistai-hinnoilla rinteeseen.

Mua on joskus ärsyttänyt tai lähinnä harmittanut, jos joku seuraamani bloggaaja aloittaa jonkun uuden jutun ja puhuu siitä paljon, enkä mä enää yhtään tiedä mistä se puhuu, kun asia ei ole mulle tuttu. Mä olen nyt kevyesti innostunut tästä freeride-jutusta, mutta se ei varmaankaan ihan kaikille aukene, mitä se tarkoittaa. Saatiin eilen lainaan Rahkaäijän isän Sony-actionkamera, joka hankittiin kalastusreissuja varten (että kaikki varmasti uskoo, minkälainen mötkö sieltä nousi, vaikkakin hyppäsi veneestä karkuun) ja se kuvasi lähes koko ajan Rahkaäijän kypärän päältä. Kuvaaja-leikkaaja-ohjaaja taas vähän innostui, eikä millään malttanut karsia mitään hauskaa pois, joten video on nyt varsin pitkä. Jos kesäpäiväsi on liian lyhyt seitsemän minuutin pläjäyksen katselulle, ensimmäinen kolme minuuttiakin valaisee harrastusta melko paljon. Tämä oli mun kolmas kerta bike parkissa ja mun edesmennyt 60-vuotias kilpikonnakin oli vauhdikkaampi liikkeiltään, mutta kohta jo menen kovaa!

Vajaa kolme tuntia pyörän päällä jumppailua rinteessä vei mehut naisesta ja miehestä ihan totaalisesti ja ihan vaan palautumisen vuoksi oli pakko käydä vetämässä kiinalaisessa buffet. Sammonkadun New Garden on varmaan paras kiinalainen Tampereella!
Ihan vaan huvin ja harjoituksen vuoksi varmaan perjantainakin pitää lähteä autoilemaan kohti Sappeeta. Liikuntaseteleiden hyötykäyttöä!

Rahkalaskuri: 911

2 kommenttia:

  1. Kauheeta vauhtia painoi rahkaäijä menemään! Mielenkiintoista kyllä, ja tarkkana saa olla. :) Onneksi on hyvät turvavarustukset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rahkaäijä kaahaa kyllä sellasta vauhtia, mihin mä en pääse koskaan. :D Enää oikeastaan tulisi mieleenkään mennä mäkeen ilman full face -kypärää ja selkäpanssaria, ne tuo niin paljon luottoa!

      Poista